Auto importeren goedkoper door lagere rest BPM Auto importeren wordt goedkoper omdat de rest BPM lager wordt. De nieuwe bpm-afschrijvingtabel 2012 laat sneller bpm afgeschreven worden dan onder de oude tabel. De afschrijving op BPM voor auto’s ouder dan een maand en jonger dan 4,5 jaar is deze 3 procentpunt hoger dan in de oude tabel. Het Ministerie van Financiën heeft deze BPM afschrijvings tabel 2012 op 1 juli 2012 in laten gaan. Lagere rest BPM invloed op auto import en occasions De gewijzigde BPM afschrijvingstabel twee gevolgen. Allereerst wordt het importeren van een auto goedkoper. Dit heeft gevolgen voor de consument die het voordeel van auto importeren heeft ontdekt maar ook voor de automobiel branche. Zij blijven zitten met ...
Lees meer
11 procent daling De verkoop betrof 250.000 auto’s in september. Dat is 11 procent minder dan een maand eerder. Dat meldt de sectorfederatie dinsdag. Totaal ligt de autoverkoop tijdens de eerste negen maanden, 2,36 miljoen auto’s van dit jaar in Duitsland nu 1,8 procent lager dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Europese verkoop Na een daling van 7,8 procent in juli zakken de Europese nieuw registraties in augustus verder onderuit met 8,9 procent. Van januari tot en met augustus zijn er 8.268.642 nieuwe auto’s verkocht, een terugval van 7,1 procent in vergelijking met vorig jaar. In Nederland was de verkoop zelfs 15,0 procent lager dan een jaar geleden. Bron : Nieuwsblad.be
Lees meer
Er is een behoorlijke markt voor klassieke auto’s, die als een goede belegging worden gezien. Het namaken van zo’n auto is dan wel erg duur maar de verkoopwaarde (als de koper van deze imoprt auto erin trapt) kan in de tonnen of miljoenen lopen. Op deze manier een auto importeren, Audi, Volkswagen, BMW of welk merk dan ook, is niet lucratief zoals bij bijna nieuwe auto’s maar juist een potentiele aderlating. Bij importeren specialist laten meekijken Er wordt op dit moment serieus overwogen een merk specialist mee te laten kijken als zo’n auto op Nederlands kenteken wordt gezet vanuit bijvoorbeeld Duitsland. De auto’s worden zo goed nagemaakt dat alleen hij het verschil met een echte kan zien. En het prijsverschil ...
Lees meer
Vorige maand riep het prestigieuze Car Magazine uit Engeland de Porsche 911 nog uit tot de beste auto van de afgelopen 50 jaar. Liefhebbers weten echter al sinds jaar en dag dat de Cayman in essentie de betere auto is. Porsche kiest ervoor deze sportwagen te knijpen om de 911 niet af te vallen, maar met zijn middenmotor en stijfheid rijdt de Cayman in getunede uitvoeringen de 911 kapot op het circuit. Porsche importeren En nu is er de nieuwe Cayman. Net zoals de vernieuwde Boxster is hij weer helemaal bij de tijd en is het een import snoepje over een paar jaar. Kijk voor één van de eerste spots op Autoblog.
Lees meer
Productie Porsche in Duitsland heeft veel waarde In een interview geeft Porsche CEO Matthias Mueller aan dat productie in het buitenland op dit moment niet tot de mogelijkheden behoort. “Wij zijn een Duits bedrijf – en voor ons is het altijd waardevol geweest om te zeggen dat de auto werd ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland”, Mueller verklaarde verder: “Het heeft niet alleen voor ons waarde, maar met name ook voor onze klanten.” Dit geldt in het bijzonder voor de koper die niet In Duitsland is. Terwijl Duitsland niet de grootste markt van Porsche is Niet Duitsland, maar de VS zijn de grootste markt van Porsche. China maakt een inhaalslag. “Dit is niet verwonderlijk, want daar neemt gestaag het aantal van ...
Lees meer
Importeren is vaak een ingewikkelde kwestie. Voor de aankoop worden steeds vaker gespecialiseerde bedrijven in de arm genomen die de administratie ook af kunnen handelen. Dat blijkt uit een rondgang langs Groninger autoverkopers. Oorzaak Volgens autohandelaar Bert Kramer uit de Stad is het prijsverschil vooral een kwestie van vraag en aanbod. Dit valt goed te zien op de online zoekmachines: “In Nederland krijg je op een bepaald merk en type 35.000 keer aanbod. Als je dat in Duitsland doet, dan krijg je er minimaal 350.000.”
Lees meer